چگونه می توانید از شنوایی خود محافظت کنید؟
نوشته شده توسط : رومینا علامه

خطر کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا را کاهش دهید (NIHL)

حتی اگر به اندازه یک المپیک سالم باشید ، اگر از شنوایی خود در محیط های پر سر و صدا محافظت نکنید ، همچنان خطر شنوایی دارید. صرف نظر از سن و وضعیت شنوایی ، همیشه ایده خوبی است که وقتی قرار است در معرض صداهای بلند قرار بگیرید از شنوایی خود محافظت کنید.

منابع مشترک NIHL

کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا می تواند منابع بسیاری داشته باشد. انفجارها مانند شلیک گلوله یا آتش بازی می توانند باعث کاهش فوری شنوایی شوند. صداهای کمتر انفجاری ، مانند موتورهای هواپیما ، کنسرت های راک ، یا حتی دریل های دندانپزشکی با شدت بالا ، هنوز هم آسیب می بینند ، فقط با سرعت کمتری. در هر صورت ، خسارت تقریباً همیشه برگشت ناپذیر و تجمعی است.

یکی از منابع رایج آسیب شنوایی که حتی ممکن است متوجه آن نشوید؟ گوش و هدفون شما مخصوصاً اگر هنگام گوش دادن به موسیقی اقدامات احتیاطی درستی انجام ندهید.

چگونه می توانید از شنوایی خود محافظت کنید؟

در هر زمان که غوطه ور در صداهای بلند باشید ، برنامه استفاده از محافظ شنوایی را مانند گوش گیر و شاخه های گوش بگیرید. (علاقه مندان به اسلحه باید هر دو را بپوشند!) نه تنها خطر کم شنوایی را کاهش می دهید ، بلکه ممکن است وزوز گوش یا زنگ زدن را از بین ببرید. اگر در یک مکان پر سر و صدا کار می کنید - به عنوان مثال ، در یک آرایشگاه مو با سشوارهایی که دائماً از آن استفاده می شود و موسیقی در پس زمینه صدا می کند - آیا کارفرمای شما محافظت از صدا را ارائه می دهد یا خودتان را بیاورید. بعداً از ما تشکر خواهید کرد

چگونه می توان فهمید بیش از حد بلند است

هر چیزی بیش از 85 دسی بل می تواند باعث کاهش شنوایی شود. این تقریباً معادل ایستادن در ترافیک شهر یا هل دادن ماشین چمن زنی است. اگر اهل خانه و منزل هستید و گوشی هوشمند دارید ، این برنامه ها می توانند به شما کمک کنند صدای اطراف خود را اندازه بگیرید. و رعایت دستورالعمل های زیر خوب است:

تصویر در مورد چگونگی دانستن اینکه صدا بیش از حد بلند است

اگر موقعیتی بیش از حد بلند احساس شود ، احتمالاً چنین است. فراتر از آن ، مراقب این علائم باشید:

شما باید صدایتان را بلند کنید تا شنیده شوید

شما قادر نیستید کسی را که سه فوت از شما فاصله دارد بشنوید

گفتار در اطراف شما پس از ترک یک مکان پر سر و صدا خفه یا کسل کننده به نظر می رسد

بعد از قرار گرفتن در یک مکان پر سر و صدا ، درد یا صدای زنگ در گوش (وزوز گوش) را تجربه می کنید

تست شنوایی بگیرید

جلوگیری از کاهش شنوایی به معنای فعال بودن در رویکرد خود در مورد سلامت شنوایی است. اگر از بررسی چشمان یا دندان های خود دریغ نمی کنید ، وقت آن است که معاینه شنوایی منظم را به لیست چک آپ های خود اضافه کنید. اگر آزمایش شما نشان داد که از قبل کم شنوایی دارید ، می توانید برای جلوگیری از بدتر شدن آن اقدام کنید. اگر به سمعک نیاز دارید ، متخصص شنوایی می تواند در مورد بهترین گزینه ها برای کاهش شنوایی ، سبک زندگی و بودجه شما صحبت کند.





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: